torsdag, juni 26, 2014

Reverend Shine Snake Oil co.: Anti-Solipsism Part one -Creatures (Soap Box Music)

Bag det umulige bandnavn Reverend Shine Snake Oil co. gemmer der sig et band med Tom Waits godt nede i halsen. Det er imponerende flot spillet, ganske medrivende og møgbeskidt. Den herboende new yorker Claudius Pratt står i spidsen for bandet, der skramler sig afsted i et støvet og blueset spor. De kalder deres musik for Soapbox music. Det er musik der blander indtryk fra afrikanske polyrytmer, blues, country og en lille sjat jazz. Anti – Solipsism pt. 1… Creatures - er første udspil af en række EP'er fra SSOC. 

Bandet har turneret meget og fremstår meget sammenspillede. På den måde fungerer det fint. Pratt der også kalder sig Angeryman synger helt nede fra halsen - igen imponerende. Men der skal også dryppes lidt malurt i bægeret. Jeg synes at de placerer sig alt for tæt op ad Tom Waits. Så meget, at jeg altid får lyst til at smide en Waits-plade på, når jeg har hørt Reverend Shine Snake Oil co. Ikke fordi at jeg behøver - men fordi jeg trænger.
Bonusinfo:
Der bliver rig mulighed for at kunne høre Reverend Shine Snake Oil Co. under Copenhagn Jazz Festival. De spiller bl.a. på Balders Plads fredag d. 4. juli kl. 22.30, på Verdenskulturcentret d. 9. juli kl. 19.00, på Mojo d. 10. juli kl. 19.00 og hver dag ved Studenterhusets udendørsscene kl. 13.00-16.00

Ingen kommentarer: