tirsdag, august 20, 2013

Bobo Moreno: Dreamsville (Stunt)


Det har efterhånden turneret en del sammen og spillet en lang række koncerter. Trioen med sangeren Bobo Moreno, pianisten Ole Kock Hansen og bassisten Bo Stief har fanget mange publikummer med deres personlige touch på vokaljazzen. Bobo Moreno, der ikke bare er en teknisk velfunderet sanger men også en fornøjelse på en scene, har sammen med de to veteraner allerede prøvet meget af materialet på deres nye plade af, overfor publikum. Jeg erindrer med glæde de gange jeg har hørt deres versioner af Estate og O'Jays nummeret Back Stabbers.

Deres første plade er tre år gammel og præsenterede fint det de havde turneret med i en årrække. Denne gang er de heldigvis gået skridtet videre og har inkluderet en trommeslager og det er ikke hvilken som helst køllesvinger de har medtaget. Amerikaneren Adam Nussbaum er en kær ven af den danske jazzscene. Senest medvirkede han på Ole Matthiessens Red Python. Det er godt tænkt af trioen, at supplere med en trommeslager. Der kommer populært sagt noget mere swing i musikken. At de har valgt Nussbaum, kan jeg godt forstå. Men det bliver svært at turnere ret ofte med amerikaneren, der er en efterspurgt mand. Det er det eneste aberdabei jeg har med denne plade er at, jeg vil høre dem live med trommeslager, næste gang de kommer på et spillested nær mig. Stief og Kock Hansen er velsmurte i deres erfarne spil - hør f.eks. Stiefs bassolo på titelnummret Dreamsville. Bobo Moreno er sjældent hørt bedre  syngende end på dette album.

Ingen kommentarer: